First grow.

Discussion in 'Grow Journals' started by Og grumble, Feb 15, 2018.

  1.  
    Nugs1

    Nugs1 Well-Known Member

    Its good really to get a couple grows under your belt with fems its just something less to worry about
     
    raggyb, whytewidow and Og grumble like this.
  2.  
    raggyb

    raggyb Well-Known Member

    Damn, why am I paying for humidifiers :wall:. I forgot to mention if you use cfls you should probably get the 6500Ks for seedlings. And the 2500Ks or thereabouts if you every use for flower. Sorry forgot to mention.

    That picture under the lamps caption should be "It's Showtime!"

    And like you said your concerned about, I found this year keeping seedlings warm this time of year might be the most important thing of all.
     
    Og grumble likes this.
  3.  
    farmerfischer

    farmerfischer Well-Known Member

    This may sound silly but you have drain holes in the bottom of your cups right? The only reason I ask is because I've seen a number of new growers using home made pots and forget to put drain holes in them or if they did they only put pin holes in them and they ended up with poor seedlings because of the lack of drainage .. Just thought I would ask..
     
    Og grumble and Nugs1 like this.
  4.  
    Og grumble

    Og grumble Well-Known Member

    Its showtime lol yea it should be. I woke up this morning and she was looking pretty leggy. So im guessing the cfl's weren't strong enough. They're only 18w 2700k. So what you said makes sense lol. They were just some lamps i had laying around. My buddy has the same led as me and he told me all his seedlings have loved it as long as it was like 4 ft away. so i switched back. Probably gonna have to bury the stem a bit when i pot up. 20180217_113030_HDR.jpg 20180217_113013.jpg
     
    farmerfischer likes this.
  5.  
    Og grumble

    Og grumble Well-Known Member

    The 2 criticals are breaking ground...
     
    farmerfischer likes this.
  6.  
    Og grumble

    Og grumble Well-Known Member

    Lol yea i have drainage holes. Lots of em. Thanks for making sure tho i would hate to miss something small like that.
     
    Nugs1 and farmerfischer like this.
  7.  
    farmerfischer

    farmerfischer Well-Known Member

    I know it was a silly question but I had to ask..lol
     
    Og grumble likes this.
  8.  
    Og grumble

    Og grumble Well-Known Member

    All good yo, i appreciate you trying to help.
     
    farmerfischer likes this.
  9.  
    farmerfischer

    farmerfischer Well-Known Member

    Place the CFL. about a inch to two inches( depending on the heat of the bulb) above the seedlings . It will keep them compact
     
    Og grumble likes this.
  10.  
    Nugs1

    Nugs1 Well-Known Member

    Yeah they were looking for blue light. Its cool man a lot of seedlings will stretch a bit, try to get some 6500k on them asap and you can get cfls etc pretty close.
    the awesome thing about the cannabis plant is it will sprout roots from anywhere, when you transplant bury that thing almost all the way up to the cotyledon leaves it'll be just fine.
     
    whytewidow, raggyb and Og grumble like this.
  11.  
    Og grumble

    Og grumble Well-Known Member

    Thanks for the tip. Im probably gonna try and grab the t12 that nugs1 was talking about.
     
  12.  
    Og grumble

    Og grumble Well-Known Member

    Makes perfect sense. I didnt even know what bulbs were in the lamps i just went for it lol. Yea i need to go grab that light you were talking about its super cheap.
    And you can bury em that high? I knew i could do a few inches but thats awesome cuz im gonna need em short lol
     
  13.  
    farmerfischer

    farmerfischer Well-Known Member

    Go for a t8.. A little more money but they're a lot brighter then the t12's most t12 fixtures will run the t8 bulbs... Just my two cents..
     
    Og grumble likes this.
  14.  
    Og grumble

    Og grumble Well-Known Member

    Ill definitely check it out. Thanks man. The t12 fixture i looked at is cheap as fuck so ill make sure it can run the t8 bulbs and try to go that route if i can. Trying to not spend too much more cuz I already dropped like close to a grand on my setup. but at the same time im really trying to not cheap out on anything.
     
    farmerfischer likes this.
  15.  
    Nugs1

    Nugs1 Well-Known Member

    The average "house" bulb is about 4000k kinda yellow/orange light.
    Well think about clones, they sprout roots and they normally come from higher up on the plant. But anyway its like a water plant, like bamboo it can sprout roots from where ever it gets enough water. As a matter of fact, as your plants get a bigger you'll see small white dots close to the soil, those white dots are "root bumps", if they were buried it would create full on roots.

    t8's are brighter but $$ wise the t12's will do just fine, but t8's is something for the next grow.
     
    Og grumble likes this.
  16.  
    Og grumble

    Og grumble Well-Known Member

    Good info. Much appreciated.
     
    Nugs1 likes this.
  17.  
    whytewidow

    whytewidow Well-Known Member

    You literally take a cutting from a plant and put it in a glass of water. And it will sprout roots.
     
    Og grumble likes this.
  18.  
    Og grumble

    Og grumble Well-Known Member

    Yea i know how cloning works. I just didnt know it was safe to bury it back up all the way to the leaves.
     
  19.  
    Nugs1

    Nugs1 Well-Known Member

    No prob brother thats what this place is for, soak it all up if you want to continue growing.
     
    Og grumble likes this.
  20.  
    whytewidow

    whytewidow Well-Known Member


    If they stretch too far. You can cut first node branches off. And bury it clear past it. Like nugs said it will shoot roots from anywhere.
     
    Og grumble and Nugs1 like this.

Share This Page