iso/ethyl hash?

Discussion in 'Newbie Central' started by phirebug, Nov 23, 2008.

  1.  
    phirebug

    phirebug Active Member

    i hope i'm not asking a retarded question with my first post...

    i did a quick search and couldn't find an answer though.

    I've read a lot about making iso hash with male plants, but what I'm wondering is does it have to be isopropyl alcohol? would ethyl alcohol work? reason being, i can't seem to find any isopropyl alcohol locally above 70%. however, i have a friend who is also of the DIY mentality that i can get some 95% ethyl alcohol from.

    thoughts?
  2.  
    K1Ng5p4d3

    K1Ng5p4d3 Junior Creatologist

    first, just to let you know bro, its not gonna be hash, itll be similar to hash oil. N second, I couldnt tell you for sure if Ethyl alcohol would work, because i dont know how well it evaporates. Ive made Iso Hashoil a couple times, and the iso method works (to an extent - the quality of the hashoil is really shitty for the most part, but it does get you high. I was left with a headache a couple times that ive smoked it,lol), but im sorry to say that i dont know jack squat about ethyl alcohol bro, sorry.

    good luck in your attempt though :D

    -K1.
  3.  
    NoDrama

    NoDrama Well-Known Member

    Use Butane instead, get big cans from the smoke shop and inject into a tube with crushed trimmings. Makes nice honey oil. Instantly liquefies any Trich/THC material.
  4.  
    frmrboi

    frmrboi Well-Known Member

    yes it will work. The trouble with either ISO or Ethyl alcohol is it strips the chlorophyll out making for a foul tasting product.
    Butane is a greenhouse gas BTW so your extraction with that has an environmental impact in case you care
    A 3rd & 4th option are Hexane & Naphtha . These solvents do not strip the chlorophyll and leave you with a golden honey oil. Pure Naphtha is hard to find because it has a rust inhibitor mixed in it. Pure Hexane is used for extracting oil from vegetable seeds so there is a pure source for that. It's also used as a paint solvent so some bigger paint stores will stock that what I don't know is what purity it comes in but I'm going to give it a try anyways.
  5.  
    CuriousSoul

    CuriousSoul Well-Known Member

    Ethyl alcohol is the alcohol you drink (though if it is at that % it will be denatured with a puking agent added so it is tax free). It will work but it boils at 78.5C, if memory serves, so it'll take AGES to evaporate. I think a clean butane as the others are suggesting will be your best bet.
  6.  
    NoDrama

    NoDrama Well-Known Member

    Yeah the butane is nice because it rapidly boils at room temperature and only takes a few mins for every ounce of it to evaporate out.
  7.  
    Wastedagain

    Wastedagain Well-Known Member

    I must have had shitty butane, I went through 10 bottles in one sitting and didnt harvest shit. so I through an ounce of bud in.....DUH..what a waste. here is a decent vid for making BHO. by the way DO NOT USE A PAPER PLATE. another DUH.... http://www.youtube.com/watch?v=QiTr5UZEr3A
  8.  
    fonzirelli

    fonzirelli Well-Known Member

    Anyone who says iso isnt good isnt doin it right. I use only 91% and some crappy mid grade buds and I still get some really goodamber sap out of it along with blonde and tan hash., but im also tryin to find out if ethyl would work any better. Ive been told it evaps cleaner but im not sure.

Share This Page