Light ???

Discussion in 'Advanced Marijuana Cultivation' started by RM3, Dec 11, 2014.

  1.  
    SonsOfAvery

    SonsOfAvery Well-Known Member

    Man for people that are around weed so much there's a lot of angry dudes!
    I started reading this thread and learning a few things, 77 pages though so I skipped to the end to look for up to date information, and all I see is people bitchin.
    Makes me sad, it's a shame really.
    Surely we're all just here to get the best info, and help eachother out.
    Peace and love guys...peace and love.
     
  2.  
    Bestg4202

    Bestg4202 Well-Known Member

    Hey all I'm in dire need of some help understanding a light im wanting to buy. Looking for someone that knows there stuff regarding cob setups. Ive been wanting to run a cob setup for a long time and I finally found a great deal on one but I don't understand why its so different from most others ive seen. It's running 54 Cree CXB3590's and a meanwelll driver (doesn't say which one) but is only 360w? That seems wierd to me that there's so many chips for just 360 watts. There's not much info about the lights specifics so that's all I know. It's plug and play setup and I'd be super stoked to have it if it's actually going to be functional. What I'm wanting to know is there a difference in performance depending on how hard you push each cob? And does that setup even make sense. And if this is legit would I be able to add another driver and push the cobs a little more to increase the wattage? Cuz it seems like a phenomenal deal for so many cxb's. There's only a couple available at the low price so any help would be greatly appreciated so I can decide before they're gone. If you don't know how to help maybe you know someone on rui thats into cobs and would be willing to take a min to help out a fellow grower. I REALLY WANT THIS TO BE LEGIT but I'm worried it's too good to be true.
     
  3.  
    RM3

    RM3 Well-Known Member

    Most growers that i know have/are shifting away from cobs

    could be why there is a deal?
     
  4.  
    Bestg4202

    Bestg4202 Well-Known Member

    Really? Do you know why by any chance? Because cobs are amazing lights from everything I've seen. I can't think of any downside at all actually...I personally wish they were a little cheaper but they are by no means expensive for what you get. I just don't have a lot of spare monies. Lol.
     
  5.  
    Bestg4202

    Bestg4202 Well-Known Member

    Btw everyone can disregard my previous question about the grow light for sale...I figured out that the light in question is most likely fake. It's called raptor led and it's currently on sale for 350 on ebay. And since it would cost over $1k for the chips alone I don't believe it uses real cree cobs. When I asked the co what chips they're using they replied cxb3590's but when I asked for proof of any kind they said they don't do that. In fact he said they wouldn't supply any info on specific components and wouldn't even tell me what size/model meanwell driver it has. That combines with other red flags tells me it's very unlikely legit. It probably works but is almost certainly no better than a regular old blurple light.
     
  6.  
    whitebb2727

    whitebb2727 Well-Known Member

    I would go diy if going cob.
     
    Bestg4202 likes this.
  7.  
    Bestg4202

    Bestg4202 Well-Known Member

    Ya I that def seems the best route. And I like the idea of being able to customize it to exactly how I want it. But if that deal had been real???!! Holy plants that'd be amazing. 54 cxb's for 350 bucks!!? Haha. Could built a whole sh**ton of lights with those. Lol
     
  8.  
    whitebb2727

    whitebb2727 Well-Known Member

    That light probably used Cree diodes. 54 cobs is a lot. Unless it's the little cobs.
     
    Bestg4202 likes this.
  9.  
    Bestg4202

    Bestg4202 Well-Known Member

    Ya it's has some version of a cob...I'm assuming it could even be a knockoff cree cxb...but who knows. That's why I'm not wasting money on it because....who knows? Lol. You can check it out tho it looks nice. And 350 is good no matter what but I just wanna make the next light I buy is gonna do the best it can do. Tired if wondering what woulda been...you know what I mean?
     
  10.  
    whitebb2727

    whitebb2727 Well-Known Member

    Got a link? I punched in raptor led and it showed truck lights.
     
  11.  
    RM3

    RM3 Well-Known Member

    Well I can tell ya that I recently switched to LED and I bought several cheap china lights.

    Why because they have the new plastic magnifier lens that china developed

    They are sold as 500 watt flood lights, but killawatt says they draw an actual 324 watts

    The pics I'll post show a 24 inch and an 18 inch cola under 2 of em at 2 weeks of flower. Plenty of size references in the pic, an 8 inch fan, a gallon milk jug, a washer & dryer and the lid off a paper ream box that is (17x13)

    Here's the light,

    https://www.amazon.com/gp/product/B078813LN9/ref=oh_aui_detailpage_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

    Here's the pics,
    .
    Well crap it won't let me upload the pics?

    I'll try again later
     
  12.  
    whitebb2727

    whitebb2727 Well-Known Member

    Actually found the makers site. It's 600 bucks full price and says Cree and mea well. It uses small cobs though

    The one on eBay may be a steal.
     
  13.  
    churchhaze

    churchhaze Well-Known Member

    I would highly recommend you ignore the leprechauns advice. It should be obvious why from his posts, particularly his recent upgrade from bad to bad. The guy is totally clueless. Had he humbled himself just a little bit and took advice from more knowledge people, he wouldn't have made that mistake.

    Should have went with HPS.
     
    Last edited: May 13, 2018
    boilingoil likes this.

Share This Page