base soil for organic no till

Discussion in 'Advanced Marijuana Cultivation' started by rollangrow, Mar 11, 2018.

  1.  
    GoRealUhGro

    GoRealUhGro Well-Known Member

    And u can cook it right in the spot u want to leave em bro.. Just dont leave it uncovered totally.. If it rains a lot its gonna get too much water.. U will need to water more often then when u cook i? A plastic can also... Not too often thought.. Just moist.. Its honestly better to cook it in warmer places... Shit gets going better when its warm ya know
     
    rollangrow likes this.
  2.  
    rollangrow

    rollangrow Well-Known Member

    i planned on starting them April 20th but i guess i could wait another month if you think its going to hurt me that bad..im not worried about getting busted to much im in the middle of nowhere in central us. i plan on lst all of them but 1 going to top it a bunch
     
    GoRealUhGro likes this.
  3.  
    kratos015

    kratos015 Well-Known Member

    Awww what? He isn't on here anymore? That'd be a darn shame, he's helped my ass with a LOT. Mainly keeping things simple and sticking to the basics. I was always in some sort of rabbit hole until he'd lend a hand. I do recall him mentioning that he runs a shop/business of sorts (I believe?) and that he rarely has time to post when it's a busy time of year for him.

    You (and grease of course :P) are totally right about using the smart pots to cook the soil in for the same reason you want to look at no-till growing and that is that you are in fact maintaining these webs the microbes are making. By shoveling it into containers you are breaking them apart. This is the exact reason I run no-till, so I'm surprised I never realized that before haha!

    I wouldn't take that bet though, because you would win. Not only are you transplanting into a living and thriving soil, but the webs they worked so hard to create are undisturbed. Sprinkle some mycorrhizae onto the roots when you transplant and you are beyond golden.


    Just wanted to echo these sentiments for the OP. You'll know when you can go crazy with watering and it will usually be sometime before flower or during the flower stretch. Some summers I would water my girls to 3-4 times a day. It is MUCH better to underwater than to overwater though, so please keep that in mind if and when in doubt about when to water.

    I also didn't see the part about you doing guerilla growing, but tread with utmost caution and spend as little time and money as possible on it. Cops aren't even your main concern for the most part, rippers are. Cops likely won't find you and likely won't care if you keep things small enough. Don't make it worth the paperwork for them. Be careful OP, and hoping for the best.
     
    rollangrow and GoRealUhGro like this.
  4.  
    GoRealUhGro

    GoRealUhGro Well-Known Member

    Heils got my 9 plants and 9 loads of cops came.. If they see em.. They care.. Its bs... What a lot of ppl dokt know is that cops.. Well here i knlw they do..get a bonus for every plant they snag... 2gs bro.. They aint passin up on shit.. Would u if u were a fuck nut cop ...leave 2 gs laying.. Nah... And yes.. Grease should get fn paid for helping all the growers he does.. He is on fn point w his shit... Verrryy intelligent... He does work.. Idk if he owns.. At a shop.. But it says he hasnt been active since like oct 17...and this is how i water... Cause cannabis (lol grease info here) thrives in dryer soils... But they neeeed water... I water when i know my pots are completely dry.. And i saturate them completely.. Wait till they dry.. Saturate again... They will get what they need that way and the roots will be stretching for water.. Thus making a bigger plant.. Bigger roots bigger fruits... Some ppl wait till they see their leaves saggin.. I just cant.. I feel like im hurting my bby lol... But if u jist wait till its all the way dry... Saturate.. Youll be gold
     
    rollangrow and kratos015 like this.
  5.  
    GoRealUhGro

    GoRealUhGro Well-Known Member

    I know about the cop bonus beacuse we too also own a garage and a business.. And a mechanic friend who actually lived here for a min.. Told us about it.... I bet those pos pigs plant weed every yr and get 2 gs... Fuck i would.. But that's prob why im not a cop.. Well.. Im a good human also
     
    rollangrow and kratos015 like this.
  6.  
    GoRealUhGro

    GoRealUhGro Well-Known Member

    Oops.. I left out the most important part.. My mechanic pal worked as a mechanic for the states lol
     
  7.  
    rollangrow

    rollangrow Well-Known Member

    i got confused on what your saying here--- i usually set me a pot the same size as the one i have my gurl in right in the middle.. Helps not to break up the web. do you mean you mix , put in pot then when its full dump it into main pot or?? and just to confirm dont turn when cooking right ?
     
    GoRealUhGro likes this.
  8.  
    GoRealUhGro

    GoRealUhGro Well-Known Member

    Ill try to make it easier.. Im known for making things sound more difficult than they are.. Lol sorry... And for ur 1st q.. Say my gurls are in 5 gal pots... I put a 5 gal pot just like the one shes in right in the middle of the cooking soil... That way ur not disturbing the web as much when transplanting... I think i made that understandable lol.. 2nd q... No.. I dont turn it.. I cook it in the same home my gurl is gonna live and die in..u dont wanna turn it.. AFTER U MIX TH dog shit outa it... I think mixing it in small batches is better.. Gets more soil covered w amendments ya know.. Just personal preference.. Makes sense to me and def cant hurt.. But no turning cause those microbes are building kinda like a lil community.. And when u turn and destroy there community they must rebuild it ...that community is the food web... The basic reason for a no till.. Imo... Strong food web really breaks down shit anD is uptaken into the plant easier... Hit it with a micro tea to wet it for cooking...a good MICROBIAL tea would be ewc, old soil from under an old stump in the woods... Some top soil from the woods... Dirt from ur yard.. Compost and molasses.. I bubble mine for 36 hrs in about 70ish degree water ..dont add any nutes to a microbial tea.. It slows the growth way down.Especially kelp... Does shit to the oxygen...this is science fact.. U wont need nutes anyhow bro lol
     
    rollangrow likes this.
  9.  
    GoRealUhGro

    GoRealUhGro Well-Known Member

    Idk exactly why this is a good thing.. But a lot of the king ding a ling.. Said as a compliment lol.. Og organic growers i know plant some seeds in Their pots also.. Im guess it helps activate the soil more and gets the microbes working more... Id use something like alfalfa or clover ...im drawing a blank on what most use.. Its a high n lil plant... Fuck ill look
     
  10.  
    rollangrow

    rollangrow Well-Known Member

    Im with you now lol is their any way to make tea without bubbling ? i dont really have a way to do it. i have a lil aerator for like a minnow bucket but thats wouldn't work i don't think
     
    GoRealUhGro likes this.
  11.  
    GoRealUhGro

    GoRealUhGro Well-Known Member

    Comfery!
     
    rollangrow likes this.
  12.  
    rollangrow

    rollangrow Well-Known Member

    also do you think i should introduce worms in the pots or r they to small ?
     
  13.  
    GoRealUhGro

    GoRealUhGro Well-Known Member

    Not a microbial tea no.. And i wouldnt make teas w. O aeration imo... Its nkt that much if u buy a pump.. I have 2 elemental solutions 4 and 2 line pumps.. Not the best but they are only like 25 bucks.. The blue line is cheap.. And the airstones were like 2 3 bucks... Invest my friend lol
     
    rollangrow likes this.
  14.  
    GoRealUhGro

    GoRealUhGro Well-Known Member

    You can.. But unless ur doing a long term no till i wouldnt.. Id use them in the bin and my pile.. I think they will be more beneficial... If u have enough it def wont hurt to toss some in
     
  15.  
    GoRealUhGro

    GoRealUhGro Well-Known Member

    I put big ass night crawlers i caught in mine to areate it more.. Didnt see much diff
     
  16.  
    GoRealUhGro

    GoRealUhGro Well-Known Member

    Gold leaf hydroponics.. Old worms way.. Has em cheap.. No high speed or id take a pic and send it... But ppl give worms way shit.. Idk why.. Stuck up i guess... Dude im un a state where we have one hydro shop and i wouldn't buy shit there.. Besides it 3.5 hrs away... So i gotta order.. Feed stores here carry very little and nursery suck balls... I make most of my shit if i can... But kyle and clint at ww.. Gold leaf wtfe.. Are good ass dudes who will help ur ass out... They hooked me up cause i was a steady buyer and they pretty much price matched shit and gave me discounts all the time.. If they could... And i made out better than or about the same as these asses sayin worms way is a fn joke.. No dude.. Its not... If u can get Kyle on the horn he is super smart and helpful..or clint... I would steer u toward an elemental solutions pump unlike mine... They have one outlet but are bigger.. Look like a lil engine... A good ass one is like 40 50 bucks so.. They pump way more air in the teas.. And its air.. Not bubbles.. That make the microbes multiple.. Know what im sayin.. U want the whole bucket to bubble rather than have bubbles in it
     
  17.  
    GoRealUhGro

    GoRealUhGro Well-Known Member

    A well made microbial tea can jump start the hell outa ur soil.. And it is always good to be able to brew a nute tea when u need it... Or a fungal tea... Ima be trying more of those this yr
     
  18.  
    rollangrow

    rollangrow Well-Known Member

    were do you get your seeds? i have only ordered from nirvana so far.
     
  19.  
    GoRealUhGro

    GoRealUhGro Well-Known Member

    Getawaymountain and herbies in the past
     
    rollangrow likes this.
  20.  
    GoRealUhGro

    GoRealUhGro Well-Known Member

    Getaway is a member here.. Old school guerilla grower.. All his strains are made for guerilla and outdoor grows... He is from Maine..im also from the NE... I like his stuff for its quality, toughness, and eaely harvest... Check him out
     

Share This Page