SOG Grow, Veg Time? Height?

Discussion in 'Indoor Growing' started by MagusALL, Dec 2, 2007.

  1.  
    MagusALL

    MagusALL Well-Known Member

    hey everybody. im doing a sog grow after all and plan on going with three separate growing areas. one for veg two for flower. im using 2 600w HPSs for flower and one 4' 4bulb t-5 for vegging the clones. what height should i grow the clones out to before i stick them into flowering for a SOG grow? is 6-8 inches ok? how long would that take about? ive heard four plants per square foot, is that accurate? thanks for all the help
  2.  
    saine420

    saine420 Well-Known Member

    root and flower. No to little veg. from clone. from seeds 6 to 8 is perfect.
  3.  
    LoudBlunts

    LoudBlunts Well-Known Member

    imo, i would let it veg more if it was seed, especially more than 6-8 inches... get my mothers going... collect bucoo clones...

    flower all the seed plants.... get my mothers and clones going...

    and boom there you go!
  4.  
    MagusALL

    MagusALL Well-Known Member

    im going to be growing strawberry cough and am going to grow about five mothers and then rip clones from them. then ill just maintain a few mother plants for new clones every month. i need about 60 clones per month so i think this is feasible.
  5.  
    VictorVIcious

    VictorVIcious Well-Known Member

    It may be, it sound like you are going to tie up more space for mothers and clones than is really necessary, Different strokes for different folks I guess. It will be intersting to see how yours turns out. Soo... lets see if I have this right, you are going to put 60 clones on one table to flower.... hmmmm...4/ per sq ft. so a four ft. square table. And what is the flowering time. Hope its 8 weeks or less??
    Your going to put more plants and I'm moving to less plants., maybe we can compare and see how it works out. VV
  6.  
    MagusALL

    MagusALL Well-Known Member

    flowering will be roughly two months on a 4.5 by 3 foot table. number of clones was approximate. its a sog grow so yeah more plants, but it shouldnt be too bad. i dont know, this shit is too stressful, i need to smoke.
  7.  
    LoudBlunts

    LoudBlunts Well-Known Member

    its only stressful now cuz you're figuring out the kinks and shit.... dont get discouraged!!
  8.  
    MagusALL

    MagusALL Well-Known Member

    yeah i know, this is like my 20th plan for my grow. i wish i was just able to come up with something i was comfortable with. its my first grow though so, these things must occur for it to be interesting.
  9.  
    D.W.FAAMER

    D.W.FAAMER Member

    man be patient.this shit is tedious and crazy.but absolutely fantastic to see it all go well.like he said don't be discouraged.i can say this 2 weeks to 2 1/2 after i see roots on my wonder woman clones,pot up from diy aero cloner,i flower they end up 12 to 15 inches tall .oh, they're about 6 or 7 inches tall when flowered.i don't have yield numbers.and telling the truth i will most likely start to veg til 10 inches tall before flowering.my vertical set up will allow for 24 to 40 inches,to a 8 foot tall mom when i want to put one in. still dialing system in. want to put in 10 plants every 2 weeks,once i get it my way. I THINK MY GARDEN IS SEXY !

Share This Page