homemade exhaust fan

Discussion in 'Grow Room Design & Setup' started by uk WeeD, Sep 29, 2008.

  1.  
    uk WeeD

    uk WeeD Well-Known Member

    skint at the mo so im thinking of using one of these

    Evercool DC Fan 120x120mm - Shiny Hardware LTD Evercool Case fans

    with this

    Evercool AD-01 Airduct 80x80x250mm - Shiny Hardware LTD Evercool Case fans
    with a homemade carbon filter in it.

    before i actually buy any of the stuff i just wanna know if the fan will be powerful enough to push the air through the filter, its rated at 84.26 CFM max (ive only set up a small grow room - 2.5 x 2.5 x 6 and im gonna be using an envirolite i got given- would use my HPS lamp but due to the heat factor its not worth it)



  2.  
    data

    data Well-Known Member

    when good exhaust there is no heat factor
  3.  
    uk WeeD

    uk WeeD Well-Known Member

    ummm im skint so blowing 100 quid on an exhaust fan and ducting is out of the question for the mo, can anyone answer my original Q?
  4.  
    potlike

    potlike Well-Known Member

    With the envirolite that looks like it may be enough... with HPS certainly not.


    -potlike
  5.  
    Eharmony420

    Eharmony420 Well-Known Member

    That a good price for muffin fan. But u need better to do serious work. trust me. But for what yur doing cool! Why the extra peice tho, i gotta know. I have passive intake and it work asesome. I ahve a 400 in a 4 by 6 tent. with a 25 htg duct fan and a passive intake i can keep the tent the same as the outside air. Hope that helps as example. It all about exhaust! Are yu gonna fill that with charcoal? Thay would be cool!
  6.  
    uk WeeD

    uk WeeD Well-Known Member

    it may not be needed after all, i know someone whos got everything, hps's , cfl's extracter fans, filters, so he's gonna sort me out what i need + an unlimited supply of clones :)
    time to extend my grow room and bring out the hps......
  7.  
    Eharmony420

    Eharmony420 Well-Known Member

    u lucky fucka! lol, good luck, that sounds like a cake situation!
  8.  
    uk WeeD

    uk WeeD Well-Known Member

    lol

    just hope i can get a crop ready for christmas/new year time, past few years its been dry as me grandmothers c*unt round this area (over the xmas period).

Share This Page