The best way to make hash with trim?

Discussion in 'Indoor Growing' started by Firsttimer87, Dec 7, 2006.

  1.  
    Firsttimer87

    Firsttimer87 Active Member

    Which way should I use to make some hash oil out of the trim from my two plants.... I have two decent size indica plants, which both have many leaves covered in crystals and I would hate for them to go to waste... I know there are a few different ways to do it, but im leaning towards isaprople (however you spell it) on the stove top. What Id like to know is some clear step by step instructions on how to do this method from someone whos done it before, as Ive found many different ways to use alcohol on the internet..

    Ive tried super critical fluid extraction with butune but it seemed too complicated... This is also probably because all i used were the chopped up leaves of the discarded male plants...

    If there are any easier ways to get as good or better hash oil be sure to let me know...

    First harvest in a few days, very exited

    Thanks everyone
  2.  
    seattlewiseguyz

    seattlewiseguyz Well-Known Member

    well heres the skinny on HASH.

    1st off your gona need a keef box, or a silk screen box, same thing. then your gona want to take all your trim and lightly bounce your trim on the silkscreen and let all the resin fall thrue the screen. after doing this a few times take like a ID card and scoop it all in to a celafane bag off a pack of smokes. then fold it up as tight as youcan and tape it, then take a paper towl and wet it down then rap it around your celafane bag with your hash, the set your baking uvin to 175. then let that bad sit in there for like 5 to 10 minets, then let cool for 2 to 3 hours in the fridge.
    after that you should have a small brick of hash...
    happy baking
    seattle wiseguy
  3.  
    -=4:20=-Guy

    -=4:20=-Guy Well-Known Member

    Look around there are afew options.

    http://www.rollitup.org/cooking-cannabis/1932-canna-butter.html?highlight=hash
    http://www.rollitup.org/cooking-cannabis/2726-how-do-i-make-hash.html?highlight=hash
    How to Make Hashoil, Hashoil Extraction Techniques - Concept420 - Marijuana Entertainment and Information

    I recomend making the butter. Just be carefull with portions. The first time I did butter, with only 1 plant, I made one batch of brownies with it, and they were STRONG.

    My friend and his girlfriend went to the movies after eating just 1 brownie each and she ended up flippin out. The cops and paramedics came and they almost arrested my friend because they thought he gave her PCP/AngleDust.

    That was the highest I've EVER been!!!
  4.  
    seattlewiseguyz

    seattlewiseguyz Well-Known Member

    i have to say that story sounded like one of the bigest wopers with chees..lol...but hey, mabey some people do freek out of smoking,,lol
  5.  
    Wavels

    Wavels Well-Known Member

    420Guy's post cites the reason I stopped making hash and started making cookies with my trim and spare buds!....*lol*
    I think the easiest way to make basic hash is as seattle describes above....silk screen and then press, I used to do this.
    Being lazy by nature, I have determined that I prefer canna cookies to hash....you can simply get higher with less effort; however, for some people eating ganja can be WAY too intense....I love cookies!
  6.  
    -=4:20=-Guy

    -=4:20=-Guy Well-Known Member

    LOL Wiseguy

    It wasn't the smoke/brownnies that freaked her out it was the compleat loss of motor function in a public place that freaked her out. Keep in mind this was during highschool so they did'nt have a car to retreat to.

    No one else "freaked out" but like I said that was the HIGEST I've EVER been, or care to be. I personaly had laid in my bed before I was fully engulfed in a kind of anxious yet paralized state, where I stayed for the next 3 hours.

    You can take it how you like but I speak the truth.
    One outdoor grown kush trimmings, made into butter using a crocpot, put into 1-9"x9" tray of brownies=FUCKED UP!!!
  7.  
    shady_420

    shady_420 Active Member



    In order to make hash really easy(alot of people dont think it will work)take and clip all the lightest color leaves and keep them they dry a lil. then take them and put them in a pan and put water in the pan. let that sit for 20-25 mins. then boil the water at like medium for about 1 hour. then put all the tar at the bottom of the pan into some cerain wrap<---plastic wrap.freeze it over night then bam, hash!!!!
  8.  
    Firsttimer87

    Firsttimer87 Active Member

    So do none of you guys suggest the isaprople alcohol method?

    What is and where do i obtain a silk screen? This method sounds kinda hard... Is it really the best way to make it seatlewiseguys?

    Thanks again
  9.  
    shady_420

    shady_420 Active Member

    that way fucking sux dude.fuck hash smoke bud 4 life:joint: :hump:
  10.  
    ViRedd

    ViRedd New Member

  11.  
    skyhighblazer

    skyhighblazer New Member

    hmh.. i dont realy know how to make hash... i know when my crop is harvested i will make it right but all i do know it just pick off some unneeded leaves from my females and grind them up a bit.. them put it in the freezer for like 30 min.. and grind som more.. then after somhow it turns a greenish black i squese it together... i make it into an little block.. square shhapped... thrn i put it in some tinfoil.. them compress it with my fingers.. then i put it on the bulb of my night lamp so it will heat up for like 10 min.. then i compress it more... then i have a little block of shitty hash:P doesnt taste very good but its a goood strong smoke;P OR U GUYS COULD JUST SEARCH MAKING HASH ON YOUTUBE.. THERES SOME REALY GOOD SHIT THERE... AND IT HAS EVEY TIPE:p
  12.  
    bba

    bba Well-Known Member



    :owha? ughh ok
  13.  
    Clewiditty

    Clewiditty Member

    yea... youtube is the best.... theres tons of ways to do it the best ive seen so far is the yield from the 7 piece bubble bag set...
  14.  
    doublejj

    doublejj Well-Known Member

  15.  
    insane 559 jc

    insane 559 jc Well-Known Member

    bags make some of the best hash = full melt anyone ; )
  16.  
    theincrediblechoke

    theincrediblechoke Member

    I wanna make a big mason jar full of hash oil just to dip my buds and then let 'em dry...........make u st.st.stutter!!!!!
  17. What the fuck is this shit?
    I'm making isopropyl hash right now, browsan for additional hints and I stumble across this pissant thread?
    MAKE TEH MOAST FRUM UR PLANTZ.
    OH YEAH, CAPLOCK'S ENGAGED YOU WORTHLESS POLESMOKERS, LET'S LEARN CHEMISTRY.

    FIRST YOU NEED SOME GOOD ISOPROPYL. GET THAT SHIT FROM EBAY IN 5L CONTAINERS. NEXT, GET A 3L BOWL AND FILL IT WITH TRIMMINGS. POUR ENOUGH ISO TO COVER THAT SHIT. NEXT YOU NEED TO MOTIVATE YOUR STUPID ASS TO STIR THAT SHIT OCCASIONALLY BUT REMEMBER TO REMOVE AFTER 2 HOURS. AFTER THEN YOU'RE LEECHING CHLOROPHYLL OUT OF THE PLANTS AND YOU'LL SMOKE YOURSELF INTO A JUPITER SIZED HEADACHE.

    REMOVE PLANTS AND STRAIN THE ALCOHOL EXTRACTION ONTO A GLASS CONTAINER THROUGH SOME MOTHERFUCKING COTTON OR SOME SHIT. YOU MAY NEED A FEW. LET IT EVAPORATE UNTIL ALL THAT REMAINS IS A POWDER.

    SCRAPE THAT SHIT UP SONNY, PACK IT IN A CONTAINER/PRESS AND THROW IT IN A FREEZER.
    BAM
    ISO HASH.
  18.  
    Mr.Oasis

    Mr.Oasis Active Member

    ^^^ as rudimentary as that sounds, its what i tried the first time with just the trim from a single 3 foot indoor plant and i wound up with a 1.1 gram rock hard ball of "hash oil", it took much longer to evaporate than i would have thought, probably like a week or maybe even 2 (i went overboard cause something about an open flame and alcohol made me uneasy lol) but its been in the freezer ever since, i smoke a little with some bud in a blunt and it just resined up beyond belief so maybe its best atop a bowl or something? Idk im thinkin im gonna keep making it with each small crop and maybe ill have enough to make some stupid brownies
  19.  
    FarmerNinja

    FarmerNinja Active Member

    invest in bubble bags and a press you wont regret it!
  20.  
    Bowlet

    Bowlet Member

    here you go; full guide to making qwiso hash.... http://forum.grasscity.com/harvesting-processing-marijuana/217220-hashmoufs-official-guides-homemade-hash-%7Bstep-step-pictorials%7D.html

    in my opinion just as good as water hash, as long as you do it correctly.

Share This Page